Samenwerken met collega's
Inhoudsopgave:
Terugblik
koppeling bewijslast
Vooruitblik
Literatuurlijst
Terugblik:
Op welke manier ben ik met deze leeruitkomsten aan de slag geweest?
Om aan te kunnen tonen dat ik aan de leeruitkomst ‘samenwerken met collega’s’ voldoe, heb ik samen met collega’s de verantwoordelijkheid genomen voor een leerklimaat binnen onze vaksectie. Dit heb ik waargemaakt door een positieve en productieve werkhouding aan te nemen. Daarnaast hebben zij mij geholpen met het geven van feedback. Verder heb ik het afgelopen semester ook in andere situaties de samenwerking opgezocht. Zo heb ik nuttige feedback ontvangen van leerlingen en medestudenten. Daarnaast heb ik andere collega’s geholpen met verscheidene taken en opdrachten buiten de gymzaal om.
Waarom draagt dit allemaal bij aan mijn ontwikkeling in mijn samenwerken met collega’s?
Door actief feedback te vragen aan mijn omgeving krijg ik de mogelijkheid om vanuit iemand anders zijn perspectief te leren. Door mijzelf buiten de gymzaal ervaringen op te laten doen in het docentschap heb ik een nog beter beeld gekregen in de rol als leraar.
Hoe heb ik mijzelf hierin ontwikkelt?
Zo heb ik voor het eerst een bijeenkomst gehad met mijn beide stagecoaches, waarbij mijn ontwikkeling als leraar op 1 stond. Dit was erg leerzaam en hierop heb ik gereflecteerd. Verder heb ik een betere kijk op de rol als leraar gekregen. Zo heb ik bijvoorbeeld bij een toets gesurveilleerd en heb ik meegeholpen bij de projectweek.
Wat ging er goed?
Waar ik erg blij op terug kijk is de samenwerken met het Preadinuis Gymnasium en Thomas Blok. Zij hebben mij enorm geholpen in mijn ontwikkeling als sportleraar. Verder heb ik nieuwe kennis en ervaringen mogen opdoen buiten de gymzaal om, waar ik erg dankbaar op terugkijk.
Waar ben ik minder tevreden over?
Wat ik anders had willen doen dit semester, is dat ik meer het contact met andere docenten van andere vakken had willen opzoeken. In het vorige semester had ik dit veel gedaan, alleen was dit gericht op mijn eigen ontwikkeling. In het volgend semester wil ik graag met andere docenten in gesprek gaan over de groepsdynamiek en wat hun perspectief is op de betreffende klas/groep.
Koppeling bewijslast:
Feedback
(Figuur 1, Concrete acties)
(Figuur 2, Feedback stagebegeleider)
(Figuur 3, Feedback stagebegeleider)
(Figuur 4, Feedback medestudent)
(Figuur 5, Feedback leerlingen)
Taken en opdrachten
(Figuur 6, Taken en opdrachten)
(Figuur 7, Surveilleren)
(Figuur 8, stagebegeleider)
Vooruitblik:
Op welke manier ga jij je verder ontwikkelen voor deze leeruitkomst?
Wat ik volgend semester anders ga doen, is om meer het contact met andere docenten van andere vakken op te zoeken. In het vorige semester had ik dit veel gedaan, alleen was dit gericht op mijn eigen ontwikkeling. In het volgend semester wil ik graag met andere docenten in gesprek gaan over de groepsdynamiek en wat hun perspectief is op de betreffende klas/groep.
Wat zijn jouw leerpunten voor het volgende semester?
Mijn leerpunt voor het volgend semester is om andere docenten te gebruiken om achter de beginsituatie te komen van een klas. Zo wil ik middels andere perspectieven de groepsdynamiek in kaart kunnen brengen.
Literatuurlijst:
Figuur 1: Concrete acties
Figuur 2: Feedback stagebegeleider
Figuur 3: Feedback stagebegeleider
Figuur 4: Feedback medestudent
Figuur 5: Feedback leerlingen
Figuur 6: Taken en opdrachten
Figuur 7: Surveilleren
Figuur 8: Stagebegeleider